Cum să livrezi fericire

Calea către profituri, pasiune și scop
  • Titlul original: Delivering Happiness
  • Ediția I 2011
  • Traducător: Mihai Fulger
  • Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
  • 264 pagini
  • ISBN: 978-973-1931-72-2

Disponibilitate: Stoc epuizat

Descriere

Detalii

În Cum să livrezi fericire, Tony Hsieh, CEO-ul Zappos, ne împărtăşeşte lecţiile pe care le-a învăţat în viaţă şi în afaceri, de la începutul cu administrarea unei ferme de râme şi mai apoi a unei pizzerii, până la LinkExchange, Zappos şi multe altele.

Scrisă într-un ritm alert şi foarte pragmatic, cartea lui Tony ne arată cum o cultură organizaţională foarte diferită de cele tradiţionale reprezintă un model eficient de a atinge succesul şi cum, prin a căuta să-i faci fericiţi pe cei din jurul tău, te poate face mult mai fericit şi pe tine.

> Plăteşte-i pe noii angajaţi cu câte 2.000 de dolari pentru a-şi scrie demisia.

> Fă din customer service responsabilitatea întregii companii, nu doar a unui singur departament.

> Concentrează-te asupra culturii organizaţionale şi transformă acest aspect în prioritatea numărul unu.

> Foloseşte-te de rezultatele cercetărilor din ştiinţa fericirii în administrarea afacerii tale.

> Ajută-i pe angajaţi să se dezvolte atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional.

> Caută să schimbi lumea.

> A, da, şi încearcă să faci cât mai mulţi bani.

Sună nebuneşte? Toate acestea ţin de procedura standard de operare de la Zappos, retailerul online cu vânzări anuale de 1 miliard de dolari. După ce în 2009 a debutat ca cel mai bine plasat nou-venit în clasamentul anual al „Celor mai bune companii pentru care să lucrezi”, realizat de revista Fortune, Zappos a fost achiziţionat de Amazon.com, printr-o tranzacţie evaluată la peste 1,2 miliarde de dolari.

TOP 10 motive pentru care ar trebui să citiţi această carte:

10. Doriţi să aflaţi modalitatea prin care Zappos a ajuns, în mai puţin de zece ani, să înregistreze vânzări anuale în valoare de peste 1 miliard de dolari.

9. Doriţi să aflaţi calea pe care am urmat-o şi care m-a dus în cele din urmă la Zappos, precum şi lecţiile învăţate pe parcurs.

8. Doriţi să învăţaţi din toate greşelile pe care le-am săvârşit la Zappos de-a lungul anilor, astfel încât afacerea pe care o administraţi să poată evita comiterea unora asemenea.

7. Doriţi să înţelegeţi echilibrul real dintre profituri, pasiune şi scop atât în afaceri, cât şi în viaţa personală.

6. Doriţi să construiţi o afacere şi un brand de cursă lungă.

5. Doriţi să creaţi o cultură organizaţională mai puternică, care îi va face pe angajaţi şi colaboratori mai fericiţi, va determina o implicare mai mare a acestora şi va duce la o productivitate mai ridicată.

4. Doriţi să le oferiţi clienţilor o experienţă mai plăcută, una care-i va face mai fericiţi şi va determina mai multă fidelitate din partea lor, generând astfel profituri în creştere.

3. Doriţi să construiţi ceva special.

2. Doriţi să vă simţiţi plini de inspiraţie şi fericire, în muncă şi în viaţă.

1. Nu mai aveţi vreascuri pentru a aprinde focul în şemineu. Cartea aceasta este excelentă pentru a face acest lucru.

"Tony Hsieh e un tip isteţ. Pe bune. Este unul dintre cei mai inteligenţi şi mai preocupaţi lideri de afaceri ai epocii moderne. Această carte pătrunzătoare nu e doar o lectură plăcută. Este un minunat manual despre cum companiile secolului XXI creează în acelaşi timp valoare şi fericire." Chip Conley, membru fondator şi CEO al Joie de Vivre Hospitality şi autor al cărţii Peak: How Great Companies Get their Mojo From Maslow

"Această carte este amuzantă, autentică, interesantă şi foarte utilă. La fel cum e şi Tony." Seth Godin, autorul cărţii Triburi (Publica, 2010)

Cum să livrezi fericire de Tony Hsieh este a doua carte din Co-Lecția de Antreprenoriat, un proiect al editurii Publica, susținut de UniCredit Țiriac Bank și promovat de revista Money Express.

Despre Autor

În anul 1999, la vârsta de doar 24 de ani, Tony Hsieh (se pronunţă Șei) a vândut LinkExchange, companie printre ai cărei membri fondatori se număra, către Microsoft, contra sumei de 265 de milioane de dolari. Apoi s-a alăturat celor de la Zappos, în calitate de consultant şi investitor, sfârşind prin a deveni CEO al acestei companii. În această calitate a reuşit un lucru incredibil, Zappos reuşind să crească de la aproape nimic la vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari, iar în paralel a ajuns în topul revistei Fortune al „Celor mai bune companii pentru care să lucrezi”.

Opinia cititorilor
Fericirea angajaților este esențială pentru bunăstarea unei companii și precede succesul. Sigur că putem să ne focalizăm atenția pe dificultățile pe care le-am întâmpina pentru a introduce o cultură a valorizării oamenilor și a potențialului lor… știm cât - (13.12.2017)
Cum vi se pare o cifră de afaceri anuală de un miliard de dolari? Realizată de o companie cu vânzări online…de pantofi…şi alte produse fashion…? Secretul? Tony Hsieh, fondatorul Zappos, ne spune cum a reuşit.

Imediat după terminarea studiilor la Harvard, profund nemulțumit de lipsa de creativitate a jobului pe care îl obținuse la Oracle, Tony Hsieh a dezvoltat o rețea de advertising pe Internet, aflat atunci în zorii dezvoltării sale. Ideea era complet inovatoare și în numai doi ani a vândut LinkExchange către Microsoft pentru 265 de milioane de dolari. Deși ar fi putut rămâne în continuare în LinkExchange, a preferat, din nou, să creeze. „Delivering Happiness”, titlul original al cărţii sale, este povestea lui Tony Hsieh despre oameni și despre pasiune.

Cultura organizațională din Zappos a fost creată împreună cu angajații. Valorile Zappos au fost stabilite prin contribuția directă a tuturor angajaților care și-au exprimat părea, apoi au selectat și au reușit să facă o listă cu cele 10 valori:

Oferă experiența WOW prin servicii;
Îmbrățișează și încurajează schimbarea;
Creează distracție și puțină ciudățenie;
Fii aventuros, creativ și cu mintea deschisă;
Continuă să te dezvolți și să înveți;
Construiește relații deschise și oneste prin comunicare;
Construiește o echipă pozitivă și spirit familial;
Fă mai mult cu mai puțin;
Fii pasionat și hotărât;
Fii umil.
La ultima convorbire pe care am avut-o cu un operator de la un call center, am întrebat dacă li se cere în mod expres să se comporte ca niște roboți și să respecte script-ul în totalitate. Pentru că ar fi dat dovadă de maximă creativitate dacă mi-ar fi răspuns, operatoarea a preferat să îmi închidă telefonul în nas. Cu siguranță că nici să îmi închidă telefonul nu era în script, dar ar fi putut să pretindă că am închis eu. De ce vă povestesc? Pentru că la Zappos nu există script. Operatorii de vânzări sunt încurajați să se comporte ca niște oameni cu clienții pe care îi consideră tot oameni și nu doar cumpărători. Știți cât a durat cea mai lungă convorbire telefonică la Zappos: 10 ore și jumătate. Și da, probabil că nu a fost în totalitate despre produsele de pe site. Zappos este o experiență unică, atât pentru angajați, cât și pentru clienți. Zappos oferă mai mult.

În ultima perioadă, și mă refer aici la ultimii 5 ani, fericirea – și subiectivitatea ei – a fost principalul meu subiect de studiu. Oricât de „mare” ni se pare acest cuvânt, dacă acceptăm că fericirea are o definiție proprie pentru fiecare dintre noi, că nu este o euforie continuă, că nu este un scop ci o consecință a acțiunilor corecte pe care le întreprindem … putem alege să fim fericiți și să ne antrenăm pentru asta.

Fericirea angajaților este esențială pentru bunăstarea unei companii și precede succesul. Sigur că putem să ne focalizăm atenția pe dificultățile pe care le-am întâmpina pentru a introduce o cultură a valorizării oamenilor și a potențialului lor… știm cât de grele pot fi schimbările. Doar că, pe viitor, numai acele companii care vor ști să își creeze un trib de adepți în interior (angajați) și în exterior (furnizori și clienți) care să aibă aceleași valori vor avea succs pe termen lung. Doar ceea ce facem pentru oameni, împreună cu oameni și în folosul acestora contează.

Tony Hsieh îl citează pe Gandhi: „Mai întâi te ignoră, apoi râd de tine, apoi se luptă cu tine și apoi tu învingi”. Vă invit să îl citiți și să îl urmați pe Tony Hsieh, CEO-ul Zappos, în cartea „Cum să livrezi fericire – calea către profituri, pasiune și scop”
Cititi aceasta carte, ea este o mare fericire ! - (19.03.2013)
O carte autobiografica, dar si un pretios ghid in afaceri.
Superba din ambele puncte de vedere.
O adevarata fericire sa o citesti.
Îmbunătăţeşte zilnic! Creează! - (21.10.2011)
http://richardconstantinescu.blogspot.com/2011/10/imbunatateste-zilnic-creeaza.html