- Descriere
-
Detalii
Coaching pentru performanţă este un proiect al editurii Publica susținut de Inside Bloom.
Cam tot ceea ce e cunoscut ca fiind training de afaceri a pornit de la Timothy Gallwey şi de la tehnicile de antrenament sportiv ale lui Sir John Whitmore. În consecinţă, cartea prezintă o bază simplă pentru traineri, plecând de la concepte precum conştientizarea şi responsabilizarea prin metoda întrebărilor şi a abilităţii de a asculta.
Whitmore prezintă modelul G R O W (S R O V) pentru care este recunoscut - Scop, Realitate, Opţiune, Voinţă - ca format pentru cursurile de training. Cartea începe cu câteva convingeri ale trainerilor. Spre deosebire de modelele vechi în management, care funcţionează de la abordarea "morcov şi băţ", un trainer crede în potenţialul clientului.
Whitmore crede că oamenii sunt capabili să schimbe doar lucrurile de care sunt conştienţi. Responsabilitatea trebuie sa îl caracterizeze pe client în tot ceea ce face. Întrebarile potenţeaza conştientizarea şi atenţia, menţinând în acelaşi timp şi responsabilitatea. Dacă trainerul îi spune ceva discipolului, atenţia poate creşte puţin, dar responsabilitatea este acum în mâna profesorului, sursa informaţiei. Întrebările îl fac pe client să fie atent la acţiunile sale, să se gândească la nivel mai înalt şi să îi dea răspunsuri pertinente celui care pune aceste întrebări.
„Toate indiciile sunt acolo - în muncă, în educaţie, în sănătate, în toate sectoarele - ca o mişcare esenţială de evoluţie porneşte de la ierarhie la responsabilitatea personală. Acest lucru este pozitiv şi esenţial pentru ca umanitatea să poată face faţă multiplelor probleme ale mediului înconjurător şi justiţiei sociale. Industria de training a crescut simţitor ca răspuns la această nevoie şi are o datorie enormă de a se ridica la nivelul aşteptărilor. Trainerii sunt "nevestele la vârsta a doua" ale acestei tranziţii care are loc pe tot mapamondul - trainingul e mult peste training.” Sir John Whitmore – Noiembrie 2007
„Din toată bibliografia pe care am avut la cursuri, Coaching pentru performanță rămâne cartea căreia îi datorez cel mai mult. Aș putea-o numi una „generativă”; adică acel soi de carte pe care o descoperi mereu mai completă, mai profundă și mai lămuritoare cu fiecare recitire. Practica de coaching te poate îndepărta de fundamentul simplu și solid al acestei meserii. Ceea ce reușeste această carte este să îți ofere, la fiecare citire, detalii noi ale acestui fundament.” George Bragadireanu, Coach, Inside Bloom
- Despre Autor
-
Sir John Whitmore este un gânditor strălucit în leadership şi schimbare organizaţională şi lucrează cu companii multinaţionale pentru crearea de programe de coaching în management şi programe de leadership. A scris cinci cărţi despre sport, leadership şi coaching, cea mai cunoscută fiind Coaching pentru performanţă cu peste 500 000 de exemplare vândute în toată lumea şi tradusă în peste 17 limbi.
Onorat cu Premiul Preşedintelui Federaţiei Internaţionale de Coaching (ICF) şi considerat business-coach-ul nr. 1 de către cotidianul “Independent”, considerat ca având cel mai mare impact asupra profesiei de coach de Asociaţia Britanică de Coaching, Sir John Whitmore este una dintre figurile importante îin comunitatea internaţională a coaching-ului, cu o activitate ce se desfăşoară la nivel global.
Sir John Whitmore a fondat Performance Consultants împreună cu David Hemery şi David Whitaker, după ce au format “The Inner Game” în Marea Britanie după ce au studiat şi lucrat cu Tim Gallwey şi Bob Kriegel în Statele Unite. Ei au fost primii care au definit procesele de coaching şi au creat un proces de învăţare experienţială destinat depăşirii obstacolelor interne precum frica, îndoiala şi convingerile limitative.
- Opinia cititorilor
- Cuprins
-
Mulţumiri
Introducere
1. Ce înseamnă coaching?
2. Manager şi coach
3. Natura schimbării
4. Natura coaching-ului
5. Întrebări eficiente
6. Ordinea întrebărilor
7. Stabilirea ţelurilor
8. Ce înseamnă realitate?
9. Care vă sunt opţiunile?
10. Ce veţi face?
11. Ce înseamnă performanţă?
12. Învăţare şi satisfacţie
13. Motivaţia
14. Coaching pentru un scop
15. Coaching pentru aţarea unui sens
16. Coaching pentru corporaţii
17. Feedback şi evaluare
18. Dezvoltarea unei echipe
19. Coaching-ul echipelor
20. Depăşirea barierelor puse în faţa coaching-ului
21. Beneficiile multiple ale coaching-ului
22. Concluzie
Apendice
Bibliografie